Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (GİBTÜ) ile Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü arasında imzalanan iş birliği protokolüyle, üniversite yerleşkesi gençlerin yeni çekim merkezi haline geldi. Protokol sonrası açılışı yapılan "Genç Ofis", bilimin ışığını gençliğin enerjisiyle birleştirecek. GİBTÜ Öğrenci Merkezi’nde hizmete giren Genç Ofis’in açılışına Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şehmus Demir, Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürü Numan Nafiz Şahin, GİBTÜ Rektör Yardımcıları, Üniversite yönetimi, protokol üyeleri, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
BİLİM VE GENÇLİK AYNI ÇATI ALTINDA
Gaziantep’te yükseköğrenim gençliğine yönelik vizyoner bir adım daha atıldı. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile GİBTÜ arasında; gençlerin sosyal, kültürel ve sportif kapasitelerini artırmak amacıyla kapsamlı bir iş birliği protokolü imzalandı. İmza töreninde, bu birlikteliğin sadece bir evrak üzerinde kalmayacağı, üniversite kampüsünü yaşayan bir sosyal ekosisteme dönüştüreceği vurgulandı. Protokol ile üniversite öğrencileri; Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın sunduğu gönüllülük faaliyetlerinden, eğitim programlarından ve spor yatırımlarından kampüs sınırları dışına çıkmadan doğrudan faydalanabilecek.
KAMPÜSÜN YENİ SOSYAL DURAĞI: GENÇ OFİS
İmza töreninin hemen ardından, Gaziantep Gençlik Merkezi koordinesinde GİBTÜ yerleşkesinde hayata geçirilen "Genç Ofis"in açılışı gerçekleştirildi. Açılış kurdelesini kesen heyet, Genç Ofis’in üniversiteli gençler için bir "yaşam alanı" olacağını belirtti. Genç Ofis; Kişisel Gelişim Atölyeleri: Gençlerin ilgi alanlarına göre sanat, teknoloji ve kişisel gelişim eğitimleri, Gönüllülük Akademisi: Sosyal sorumluluk projelerine katılım imkanı, Kariyer Planlama: Bakanlık projeleri ve kampları hakkında doğrudan bilgilendirme hizmeti sunacak.
ŞENLİKLERLE TAÇLANAN AÇILIŞ
Açılışın ardından heyet, üniversitede devam eden şenlikler kapsamında kurulan öğrenci stantlarını ziyaret etti. Öğrencilerin yoğun ilgisiyle karşılaşan yetkililer, stantlarda sergilenen projeleri inceleyerek yürütülen akademik ve sosyal faaliyetler hakkında bilgi aldı. GİBTÜ’lü öğrencilerin enerjisinin kampüse yansıdığı gözlenirken, Genç Ofis’in açılmasıyla birlikte bu hareketliliğin yıl boyunca sürdürülebilir hale getirilmesi hedefleniyor.